לא רק תפילות: ירושלים צפויה לחזור לשבתות סוערות

מני גירא שוורץ | צילום: אילוסטרציה 1 Comment on לא רק תפילות: ירושלים צפויה לחזור לשבתות סוערות
12:51
28.04.24
נתי שולמן No Comments on הגאון הרב אברהם יוסף בדברים נוקבים: "נשיאה בעול היא הדדית"

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

בפעם הראשונה מזה תקופה של כמה שנים, העדה החרדית יוצאת למחאות והפגנות על התרבות חילולי השבת בירושלים. הטריגר ליציאה למאבק, פתיחת מתחם שרובר בשכונת אבו-טור אל מול חומות העיר העתיקה, בשבתות. במתחם, בתי קולנוע וחנויות מסחר ומזון.

ביד"צ העדה בראשות הגאבד הגאון רבי יצחק טוביה וייס, חתמו על כרוז על מחאה המונית, הקורא להשתתפות בתפילת קבלת-שבת ברחובה של עיר בצומת הרחובות מלכי-ישראל ושרי-ישראל, ממש קרוב לבניין הטלויזיה הישראלית. המיקום שנקבע מפתיע, ומלמד כי הרצון הוא להרחיק את העימותים מהשכונות החרדיות הוותיקות – מאה שערים וגאולה.

מפרטים בלעדיים שהגיעו ל'קול חי' עולה כי המחאות לא יסתיימו רק בתפילה המונית ברחובה של עיר, אלא יימשכו גם להפגנות בפועל בשבת אחר הצהריים. עדיין לא ברור האם הפגנות יחלו כבר בשבת הקרובה, או בזו שאחריה, אבל בכל מקרה ההתארגנות לקראתן חסויה, כפי הנראה כיוון שאין להן אישור חוקי מצד המשטרה, שנמנעת מלאשר הפגנות, אלא אם מדובר בעצרות מחאה שמארגניהם לוקחים אחריות מלאה, כמו למשל תפילת קבלת-השבת ברחובה של עיר, המתקיימת רשמית.

באם אכן ההכרעה בהעדה החרדית, תינתן ליציאה להפגנות גם בשבתות אחר-הצהריים, הרי שלמשטרת ירושלים נכונה עבודה קשה – שכן הפגנות אלו בדרך כלל מתפתחות והופכות לסוערות, וכוללות עצורים, מכות ופצועים.



1 תגובות

מיין תגובות
  1. 1

    שיעשו הרבה הפגנות כמו ביג אופנה באשדוד